Que aquest tipus de tecnologia revolucionarà el món de l'educació ja és una cosa que ningú posa en qüestió. Ara bé, el que em preocupa és si els professors serem capaços d'estar a l'alçada del moment que estem vivint i adaptar-nos a aquesta nova manera de comunicar-nos i d'ensenyar als nostres alumnes, i si l'Administració dotarà les nostres aules dels recursos suficients per poder-nos adequar: qui no s'ha trobat mai amb activitats TIC que no es poden dur a terme per falta d'ordinadors!
Amb aquestes tecnologies cada cop és més important el saber transmetre capacitats que no donar continguts. Per exemple, quina importància té ensenyar a un alumne a redactar un currículum si després serà un analfabet tecnològic i no podrà enviar-lo telemàticament a cap empresa, ni accedir a cap borsa de treball per internet, ni consultar webs amb ofertes de feina ...!
A vegades tinc la impressió que no anem a la mateixa velocitat que la societat: quan tú expliques als alumnes què és un xat, ells ja fa tres anys que el fan servir per comunicar-se amb els seus amics, quan vols ensenyar a editar una fotografia, són ells els que et donen els millors consells ...
El que em preocupa són els alumnes que no tenen accés a aquest tipus d'eines si no és a través de l'escola o l'institut: sense aquest aprenentatge tindran menys oportunitats en el futur.
Carme Matas
Amb aquestes tecnologies cada cop és més important el saber transmetre capacitats que no donar continguts. Per exemple, quina importància té ensenyar a un alumne a redactar un currículum si després serà un analfabet tecnològic i no podrà enviar-lo telemàticament a cap empresa, ni accedir a cap borsa de treball per internet, ni consultar webs amb ofertes de feina ...!
A vegades tinc la impressió que no anem a la mateixa velocitat que la societat: quan tú expliques als alumnes què és un xat, ells ja fa tres anys que el fan servir per comunicar-se amb els seus amics, quan vols ensenyar a editar una fotografia, són ells els que et donen els millors consells ...
El que em preocupa són els alumnes que no tenen accés a aquest tipus d'eines si no és a través de l'escola o l'institut: sense aquest aprenentatge tindran menys oportunitats en el futur.
Carme Matas
1 comentaris:
Estic completament d'acord amb tot allò que has comentat. De vegades ens hem trobat amb situacions en les que el rol professor-alumne es capgira i nosaltres apenem de les habilitats que tenen els nostres alumnes amb tot allò que té que veure amb un ordinador. Com a docents, som conscients de que nomès hi ha una manera de solucionar aquest fenòmen: interès. No per part dels nostres alumnes, sinó per part nostra. Interès en apendre a dominar o, si més no, començar a conèixer les famoses TIC i tot el ventall de portes que ens poden arribar a obrir. Si no ho fem, mai anirem no nomès al ritme dels nostres alumnes, sinò que ens perdrem al ritme de la societat actual.
Post a Comment